Cine a ucis-o pe Sarah? Sezonul 2 ajunge in sfarsit pe platformele de streaming. Dupa ce multi dintre noi am devorat practic cele 10 episoade din prima transa, asteptarile s-au vertiginit pentru continuarea acestui serial a carui intriga are doze mari de suspans.
Astfel, dupa acel episod final, in care au existat mai multe intrebari decat raspunsuri, am stat de vorba cu Luis Roberto Guzman, care il interpreteaza pe Alonso, sotul lui Jose Maria (Eugenio Siller), o piesa cheie a puzzle-ului care ne va permite sa cunoastem tot ce s-a intamplat cu vietile acestor personaje in urma cu cativa ani si ale caror consecinte continua sa rasune pana in zilele noastre (aici va spunem tot ce trebuie sa stiti despre Who Killed Sara. Sezonul 2).
In timpul discutiei noastre, actorul nascut in Puerto Rico (dar mexican prin adoptie), nu numai ca ne-a spus despre ce vom vedea in acest al doilea sezon al serialului (care include si participarea unor nume precum Manolo Cardona, Alejandro Nones si Claudia Ramirez); in schimb, a abordat probleme precum importanta platformelor de streaming in problemele de incluziune , impactul retelelor sociale si modul in care s-a schimbat viziunea masculinitatii in cinema si televiziune. Si este ca Luis Roberto Guzman a dat viata unor personaje dragalase si amintite, precum El Pantera in seria omonima, Roco in Ladies’ Night sau Chema in La Otra Familia, film in care a fost abordata si problema familiei homoparentale.
Nu stiu cat de multe ne poti dezvalui despre „Cine a ucis-o pe Sara? Sezonul 2 ‘
Acolo imi spun, imi spun, ca depaseste prima parte. Este singurul lucru pe care l-am putut spune. In ceea ce priveste povestea, au existat multe capete libere, asa ca, deja puteti vedea pe Netflix ce se va intampla.
Unde se va muta personajul tau in aceasta a doua parte? Iti place directia pe care o ia?
Il iubesc pentru ca cred ca este important… Intr-un fel, in primul sezon a servit ca reprezentare a unei relatii de dragoste. Vorbeste despre iubire din inima si despre onestitatea a doua fiinte umane care isi doresc si au dorinta de a continua o viata impreuna. Asa ca, din moment ce stim cu totii ce s-a intamplat, ca a luat decizia de a iesi din acel spatiu, il vom vedea pe avocat in rolul lui de avocat.
Mi se pare ca odata cu aparitia streamingului au fost ingropate multe subiecte care erau „tabu” in urma cu cativa ani si cred ca este un lucru bun. Cum vezi acest lucru?
Cred ca in acest moment exista o cale care a fost parcursa pentru a atinge anumite probleme specifice, mai ales in aceasta lume in care parea ca mergem inapoi, cu toate aceste miscari „anti” care au inceput sa apara. Simt ca streaming-ul este un agent care contribuie la eliberarea in continuare a mintii, pentru ca nu exista judecata, nu exista un client in spatele care plateste pentru un spatiu si, prin urmare, nu este guvernat de nevoile unui brand, ci se bazeaza pe nevoi. a societatii, a spectatorilor.
In aceasta conversatie, credeti ca retelele sociale au ajutat sau au facut rau?
E ca totul. Cumva, aveti o libertate de exprimare in care va puteti exprima gandurile. Cat de plictisitor ar fi daca toti am gandi la fel. Lucrul interesant este acel conflict; daca nu exista conflict, nu exista istorie. Dar simt ca este deja mai mult decat mai putin, ca este deja mai multa eliberare. Noile generatii vin incarcate cu informatiile altor generatii care au spart gheata pentru cele noi. Si in acest caz, tema incluziunii, in toate sensurile cuvantului, este deja primita. Imi amintesc cand am facut Cealalta familie, acum 10 ani, si acolo atingeam tema relatiei. Un deceniu mai tarziu, nu mai abordam asta.
Chiar cred ca mai este un pas, pentru ca in ‘Cine a ucis-o pe Sara?’ nu vorbim despre relatie, ci despre o mama surogat care ar avea un copil intr-o relatie homosexuala…
Corect. Uneori imi concentrez munca foarte mult pe reportaj si de aceea accept anumite personaje, sa vorbesc din acel loc. Acum 10 ani vorbeam despre relatii si acum relatia este luata de la sine inteles si vorbim despre formarea unei familii. Ca tot e ceva stabilit in structura familiei, pentru ca se pare ca pentru a fi familie trebuie sa avem un copil. Acolo eu, ca povestitor, ca Luis Roberto Guzman, cred ca nu ar trebui sa avem copii, pentru ca deja suntem multi pe aceasta planeta, prea multi. Cred ca nu s-a creat constientizarea in acest sens, desi exista deja miscari care vorbesc despre disparitia populatiei. Dar din fictiune este interesant, pentru ca ma invata sa am putin mai multe informatii din perspective diferite.