Beneficiile strugurilor pentru sanatate

Chiar daca nu suntem in sezonul strugurilor, ne-am gandit sa va expunem cateva dintre beneficiile pe care acest fruct minunat le are asupra organismului nostru. Consuma si tu atat struguri albi, cat si negrii, pentru o vitaminizare cat mai puternica.

Strugurii contin o multime de vitamine (A, B, C, D, E, P) si sunt bogati in minerale precum calciu, fosfor, zinc, seleniu, magneziu, iod, cupru.

Incetineste procesul de imbatranire

Coaja strugurilor contine o multime de antioxidanti, care au un rol activ in mentinerea tenului luminos, fara riduri si in mentinerea unui sistem imunitar puternic. De aceea, este recomandat sa consumi strugurii cu tot cu coaja.

Detoxifiaza

Tot datorita antioxidantilor continuti, strugurii au efecte detoxifiante la nivel circulator, digestiv, hepatic si renal. O cura cu struguri te va ajuta sa te simti mai bine in doar cateva zile si te va scapa de problemele digestive suparatoare precum balonare, indigestie sau constipatie.

Ajuta inima

Antioxidantul principal regasit in struguri este resveratrolul, despre care s-a demonstrat ca are efecte cardioprotectoare, prevenind chiar si infarctul. In plus, imbunatateste circulatia periferica si este recomandat mai ales persoanelor care au mainile si picoarele mai reci decat restul corpului (primul semn ca circulatia periferica nu este tocmai buna).

Hidrateaza pielea

Strugurii sunt folositi de mii de ani ca produs natural de ingrijire a pielii, gasindu-se si in zilele noastre in creme de corp sau masti de tonifiere sau cu efect de lifting. Poti folosi strugurii fie la prepararea unor masti naturale, fie ii poti consuma direct, asigurant in acest fel o hidratare din interior a pielii tale.

Nutritionistii recomanda consumul a 200-300 de grame de struguri in fiecare zi, pentru a beneficia din plin de toate vitaminele si mineralele pe care aceste fructe le contin.

Comments are closed.